بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

نشست امنیتی مشترک بین مسئولان ایرانی و عراقی در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۰۴۵۵
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
نشست امنیتی مشترک بین مسئولان ایرانی و عراقی در مشهد
معاون وزیر کشور انسجام روابط ایران و عراق را موضوعی ناراحت کننده برای دشمنان دانست و بر گسترش همکاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست دو روزه امنیتی مشترک بین مقامات امنیتی دو کشور ایران و عراق در صدر هیات بلند پایه عصر روز سه شنبه در مشهد آغاز به کار کرد. ریاست هیات ایرانی بر عهده سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران قرار دارد و مهدی علی هادی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور ریاست هیات بلند پایه کشور عراق را برعهده دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه این اجلاس گفت: دشمنان دو کشور ایران و عراق از اتحاد، برادری و انسجام دو کشور ناراحت هستند و به همین دلیل کوچکترین مشکلات بین دو کشور را با هجمه تبلیغاتی و رسانه ای، بزرگ نشان می‌دهند.

سید مجید میراحمدی افزود: روابط بین دو کشور برخلاف خواست دشمنان بسیار نزدیک، برادرانه و دوستانه است و روز به روز نیز این همکاری‌ها در حال توسعه یافتن است.

وی ادامه داد: همکاری‌های امنیتی بین دو کشور نزدیک و خوب است و میتوان ادعا کرد که تقریباً هیچ مشکل لاینحلی در موضوعات مطرح شده نخواهیم داشت.

معاون وزیر کشور بیان کرد: در این نشست مسائل مختلفی با حضور مقامات عالی رتبه وزارت کشور عراق و هیات همراه در خصوص پلیس، مرزبانی، حوزه‌های امنیتی، زائران، اقامت دانشجویان و بیمارانی که از کشور عراق به ایران سفر می‌کنند، مورد مرور و بررسی قرار گرفت و امیدواریم در نهایت فردا منجر به تنطیم سند شود.

وی اظهار کرد: برگزاری هر نشستی باید ما را چند گام به پیش ببرد و با افزایش همکاری‌ها در تلاش هستیم تا مشکلات کمتر از گذشته شود.

میراحمدی گفت: مسئله مهم دیگری که مورد بحث و بررسی قرار گرفت موضوع اربعین است که برای ملت و دولت هر دو کشور در ارای اهمیت است. تسهیل و راحتی زائران یکی از موضوعات این نشست است تا برخی مشکلات که در سال جاری با آن مواجه شدیم در مراسم اربعین سال آینده برطرف شود و به راهکار‌هایی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسوولان کشور ما مشکلات و پیروزی‌های کشور عراق را دنبال می‌کنند، زیرا کشور عراق را برادر و دوست خود می‌دادند، افزود: خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی با هم ممزوج شد و به دست پلید دشمنان هر دو ملت در سرزمین عراق برزمین ریخته شد.

مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور نیز به خبرنگاران گفت: هر کشوری مشکلات خاص خود را دارد و در فضای همکاری بین دو کشور شاهد کاهش مشکلات نیز خواهیم بود و به همین دلیل برگزاری این نشست‌ها باید مستمر و مداوم باشد، زیرا برخی مشکلات به راحتی و در همین نشست‌ها، قابل حل شدن است.

"مهدی علی هادی الفکیکی" افزود: دو کشور ایران و عراق بیش از سه هزار کیلومتر مرز مشترک دارند و عشق و دوستی بین دو کشورپایدار است.

وی ادامه داد: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای آماده شد و به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و امسال هم در این نشست دو روزه موضوعات مختلفی در خوزه مرزبانی، اقامت دانشجویان، زائران و بیماران و همچنین برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع) مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قرار است در این نشست امنیتی مشترک که به مدت دو روز و در پنج کمیسیون تخصصی در مشهد برگزار می‌شود، موارد مختلفی از جمله مرزبانی و تردد اتباع دو کشور بویژه در ایام اربعین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->